ابراهیم ! هاجرواسماعیلت را بردار و به سرزمینی که رهنمون می شوی برو.آنها را درآن سرزمین رها کن ما خود آنهارا محافظت می کنیم .
اکنون که احرام بسته ای میروی تا طواف کعبه کنی وسعی صفا و مروه به جای آوری چون آن روز که آنجا بیابانی خشک وبی آب وعلف بودو اسماعیل بیتاب و بیقرارازتشنگی گشت ، مادر برای رفع تشنگی خود و فرزندش سراسیمه به دنبال آب می گشت . بربلندای کوه صفا برکه ای آب دید ودوان دوان خود را به آنجا رساند و سرابی بیش ندید.روبه اسماعیلش کرد که مباد طعمه خزندگان شود که بربلندای مروه برکه ای از آب دید ودوان دوان به سوی مروه وسرابی بیش ندیدوبا اینکه می دانست بربلندای کوه صفا سرابی بیش ندیده اما 7 مرتبه از مروه به صفا واز صفا به مروه به طمع جرعه آبی ،تا کام کودکش را نمناک کند  طی کرد . و این شد سعی صفا ومروه ،از جمله اعمال حاجیان . وامروز حاجیان همان مسیر را در طلب آمرزش وطاعت پروردگارشان طی می کنند و گاهی هروله می کنند به سبک هاجر. چه لذت بخش است سعی صفا ومروه که انگار کوله بار پر از گناه بر پشتت سوراخ شده وهر بار که از صفا به مروه می روی آن را سبک تردر می یابی.
آن روز بعد از سعی هاجر خداوند پاداشی به او وفرزندش در آن بیابان خشک وبی علف عطاکرد که جان به آنان بخشید . بیقراری اسماعیل ولطف پروردگار چشمه ای از دل زمین جوشاند که هاجر زمزمش نامید .
چشمه ای که آبش خشک نخواهد شد و اگر سالهای سال در ظرفی پاک بماند طعم ومزه خود را از دست نخواهد داد. کعبه را می بینی  چه صلابتی دارد؟روزگاری سیاست بازان بی دین برای تصاحب عنوان خلیفة مسلمین همین کعبه را به آتش کشیدند. همین خانه ای که منتصب به خداست و آنها هم می خواستند خلیفه خدا در زمین باشند . میدانی ؟ مسجدالحرام خانه امن اللهی است و هر که به آن وارد شود ویا پناه آورد در امان است . اما در سال 60هجری که حسین (ع) به آن وارد شد خبردادند که قصد کشتن اورا دارند وحسین (ع) که بیم آن داشت حریم خانه خدا شکسته شود حج خود را ناتمام گذاردو قصد کوفه کرد . امروز هم گروهی پرده دار خانه خدا هستند که نه تنها شایسته نیستند بلکه معتقد هم نیستند . بیا دعاکنیم که این فرقه ظاله بی دین سرنگون شودوصاحبان حقیقی دین اسلام پرده دار خانه امن اللهی شوند .
دست مراهم بگیر تا با هم طوافی کنیم وهنگامی که به حجرالاسود می رسیم دست راستمان را بالا بگیریم ودعاکنیم که: ربناآتنا فی الدنیا حسنه وفی الاخرة حسنه وقنا عذاب النار ...
راستی عجب شبی مرا به طواف کعبه بردی . شب میلاد صاحب الزمان (عج) شب نیمه شعبان . شب اجابت دعا و شب سلام وصلوات . امشب را تابه صبح حمد وستایش خدا می گوییم که ما را آفرید .دربین آفریده هایش مارا جاندارآفرید .دربین جاندارانش مارا انسان آفرید .دربین انسانهایش مارا مسلمان قرار داد ودربین مسلمانانش ما راشیعه و محب مولای متقیان علی (ع) وپیرو ائمه معصومین برگزید ودر بین شیعیان مارا از منتظرین امام زمان مهدی موعود(عج)  قرار داد. الحمدلله رب العالمین
العالمین
.  
 





برچسب ها : مکه.مدینه.حج  ,