آری .آخرین روز سفر که صبحش در مکه است و ظهرش در مدینه و شامش در .... صبحش آه است وظهرش گریه و شامش شادی . خداکند حسرت به دل نمانی که اگر چنین شود روزهای سختی خواهی داشت . اکنون که می نویسم تو در آسمانی . نیمه راه .اما من ماندم وبه پروازنرسیدم . البته شاید تو نیز مانده باشی . همان ماندنی که درروز یازدهم درکش وقوس بودیم .اکنون در اوج آسمانی و تا ساعتی دیگر جاذبه ای شمارا به سوی خود می خواند . البته خیلی نباید نگران دوری از خانه خدا و حرم رسولش باشید . چرا که به لطف خدا هواپیمادر جایی فرود خواهد آمدکه همان نور نبوی را دارد . سعادت مشهدیها بسیار گرانبهاست . وجود بارگاه ملکوتی آقا و مولایمان امام رضا (ع) مثل همان گنبد خضراء جدش رسوالله (ص) معطر و منور است و پناهگاه شیعیان جهان اسلام است . اگرساعتی دیگر از آن بالا زمین را نگاه کنی همان نور مسجد النبی را خواهی دید . انشاالله زیارتتان مقبول ایزد منان قرار گرفته باشد و همانطور که در روایات ائمه معصومین (ع) آمده است همچون نوزادی که تازه قدم به این دنیا می گذارد پاکیزه از هر گناه و معصیت باشی.
من نیز سعی کردم در این دوازده شبانه روز دل در کاروان شما داشته باشم و لحظه به لحظه همراه باشم . آنچه هر روز نگاشتم از دیده های سفرم بود که حسرت به دل شدم که چرا خوب بهره نبردم وساعات بسیاری از وقتم را در خواب و یا استراحت و یا بازار طی کردم .  آن نصف روزی راکه در بازارهای پر زرق وبرق مدینه گذراندم ازبزرگترین اسرافهای عمرم بود .وحسرت می خورم که چرا ختم قرآنم در مسجدالحرام کامل نشد .وحسرت میخورم که چرا گاه در طوافم بی کلام بودم و همچون بی نیازان به درگاه بی نیازمطلق طواف می کردم . واکنون در آرزوی ....
آری ازاین پس دیدن عکسی ازمسجدالحرام ومسجدالنبی چشمانت را خیس خواهد کرد . شنیدن صدای اذان به سبک موذن آنجا دلت را به لرزه خواهد انداخت و خداحافظی مسافری تو رانیزهوایی خواهد کرد .
هنگام نماز مغرب به افق مشهد است . پس این سفرنامه یانه، این همراهیم با کاروان حجاج را در همین لحظه عزیز به پایان می برم و از خداوندمتعال زیارت خانه اش را در حج تمتع درخواست می کنم .آمین یا رب العالمین . ازبازدیدکنندگان وبلاگ تشکر می کنم که با من همدلی کردند به خصوص مدیران مجله پارسی نامه که تقریبا همه نوشته ها را برای مجله برگزیدند. برای همه عزیزان آرزوی سفر حجی مقبول را از درگاه خداوند متعال خواهانم .
فرود آی که اینجا حرم رضویست .التماس دعا  
 
 





برچسب ها : مکه.مدینه.حج  ,