سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاکریز

چی میخوای ؟دنبال چی میگردی  ؟ یا بگرد یا گریه کن . با چشم خیس که چیزی نمی بینی . تازه تواین همه رمل که هر ساعت جابجا می شه مگه چیزی سرجاش می مونه ؟ کی گم کردی . ؟ بگو چی بوده شاید بتونم کمکت کنم . میخوای من اونجا روبگردم ؟ ببین اشکاتو پاک کن یه کم حالت جا بیاد بعد با هم پیداش می کنیم . اون میگفت و اونم می گشت . منم نگاشون می کردم . حالش خیلی دگرگون شد . گفتم چی شده بگو تا کمکتون کنم . دستشو باز کرد یه اسکلت انگشت نشونم داد گفت به خدا از اینجا پیداکردم . دوستش فریاد کشید یا خدا یاخدا . همه جمع شدن بچه های بسیج دانش آموزی مشهد بودن . تمام گروه غرق گریه شد . رملهای فکه رو زیرورو کردن چه حالی داشتند . چه اشکی ریختند .
قبل از حرکت بعضی مسوولین رفتندحرم آقا امام رضا (ع) هماهنگ شده بود پرچم کنبد بارگاه آقا رو به کاروان بدهند که ببریم پادگان ثامن الائمه (ع) درحمیدیه . از لحظه حرکت از مشهدپرچم اتوبوس به اتوبوس می چرخید بچه ها باهاش نجواها داشتند . رسیدیم پل دختر یه مسوول اتوبوس زنگ زد که چرا پرچم رو به مانمیدین . داریم می رسیم دیگه . قرار شد پیگیری بشه . به هراتوبوسی زنگ زدیم گفتند پرچم دست ما نیست . شدید نگران شدیم . خدایا پرچم کنبد آقا امانت بوده . چی شده . کجا مونده .تا اینکه دوباره زنگ زدیم . اتوبوس به اتوبوس . قرار شد خوب بگردن . بعد از کلی نگرانی مسوول یکی از اتوبوسهای خواهران زنگ زدن که پرچم پیش ماست . بچه ها دلشون نمیاد تحویل بدن . با التماس ازشون خواستیم برای اینکه بقیه هم فیض ببرن پرچم رابه اتوبوسی بدن که هنوز پرچم تو جمع اونا نرفته . روز به اهتزار در آوردن پرچم هم روزی بود ماندگار با باران اشکهای دانش آموزا ن بسیجی مشهد . اشک ریختند چه اشکهایی ...

picture171.jpg





برچسب ها : تفحص  , 
      

جنگی که تفنگ ندارد

امروزه ابرقدرتها دربه کارگیری اسلحه های نظامی خود علیه ملتها شکت خورده اند و به دنبال راهکار جدیدی برای مقابله با رشد استعمار ستیزی ملتها هستند . استراتژی جدیدی که طراحی و اجرا شده و در بسیاری از جوامع به خصوص جوامعی که از رهبری صحیحی برخوردار نیستند به نتیجه رسیده و برهمین اساس موفق شده اند دولتهای مد نظرخود را بر قدرت بنشانند . این استراتژی جنگ نرم نام گرفته و اگر دولت و ملتی هوشیار و گوش به فرمان فرماندهان خود نباشد در این جنگ که عموما رسانه ها و سیاستمداران طراح آن هستند بازنده خواهند بود و به یک باره شاهد افول ارزشهای جامعه خودشده و فرزندانشان را اسیر زندانهای بدون میله این اسارتگاه بزرگ که همان دهکده جهانی است خواهند دید .

به بخشی از چکیده پژوهش خانم مهسا ماه پیشانیان توجه کنید .

دولت‌ها اگر بتوانند مفاهیم جدید امنیتی را برای خود، بازتعریف کنند، در آن صورت مجبور نیستند لشکرهای عظیم نظامی خود را تقویت کنند. (کوآت.بی،ای.ماتیو)
راهکارهای رسیدن و در اختیار داشتن قدرت نرم محورهای ذیل را دربر می‌گیرد:
1. داشتن کانال‌های چندگانه ارتباطی داخلی و خارجی؛
2. نزدیک کردن سنت‌ها و ایده‌های فرهنگی اجتماعی و سیاسی بر نرم‌های جهانی؛
3. حرکتی آرام، پراکنده و پیوسته در جهت تسخیر افکارعمومی به وسیله رسانه‌های همراه و همگام با مردم (نه رسانه‌ای که قصد مدیریت افکار را داشته باشد)؛ و
4. ایجاد گفتمان‌های خبری – رسانه‌ای در خارج و داخل به زبان‌های مختلف.
البته در شرایط فعلی به نظر می‌رسد قدرت متراکم و سخت امریکا دچار بحران اساسی شده است، به همین منظور امریکا در صدد به کارگیری قدرت نرم برای مقابله با حریفان خود به خصوص ایران است.
بر همین مبنا دونالد رامسفلد طی سخنانی در شورای روابط خارجی امریکا ضمن دفاع از استراتژی مقابله با تروریسم و ادامه جنگ در عراق بر نقش اثرگذار و خصمانه محیط رسانه‌ای گروه‌های رقیب برای مقابله با تروریسم تأکید کرد.
نکته مهم و برجسته سخنان رامسفلد، هشدار وی در مورد ناتوانی دولت امریکا در روند مواجهه با واقعیت عصر رسانه‌ای است که موجب ضرر و زیان و از دست رفتن جان هزاران امریکایی در سراسر جهان شده است. وی اشاره می‌کند که برخی از صحنه‌های نبرد ممکن است در کوهستان‌های افغانستان یا خیابان‌های عراق اتفاق نیفتد، بلکه در اتاق‌های خبر در نیویورک، لندن و قاهره یا هر جای دیگر شکل بگیرد.





برچسب ها : جنگ نرم  , 
      

َبسیج چیست ؟ و بسیجی کیست ؟
بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد و بسیجی شاخ برگ درختیست که با ایثار و فداکاری تمام مجاهدان از صدر اسلام تاکنون پیوسته مراقبت شده تا بوی دل انگیز آن بهار صلح و امنیت را برای میهن اسلامی مان به ارمغان بیاورد و بسیجی بر بالای آن حدیث عشق را سروده است .

بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش برگلدسته های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سرداده‌اند و بسیجی دانش آموخته مکتبی است که فارغ التحصیلان آن در جنت رضوان سکنی گزیده و ثمره رشادتهای خود را در لقاء پروردگار خویش یافته اند . 

بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی نشان گرفته‌اند و بسیجی سرباز گمنان امام زمان(عج) است که در مکتب عاشورا تربیت یافته و در دفاع مقدس خود مدرس سلسه رهجویان شهادت گشت . 

بسیج لشگر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده‌اند و بسیجی آن رزمنده پاکبازیست که شبها در فراق مولای خود نجوا می کند و روز در جهادی حضور دارد که یک روز در برابر هجوم نظام سلطه ایستادگی کرده و اینک در برابر تهاجم فرهنگی اش خاکریز زده است . 

و تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیة خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد . چرا که اگر بسیج نبود در دفاع مقدس نمی توانستیم در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کنیم و هرجا که نوای دلنشین بسیج طنین انداز شده تحول عظیم ببار آورده که ثمرات آن در همه زمینه ها آشکار شده است .  

بسیجی کسی است که شور و شعور را در هم آمیخته و پیوندی ناگسستنی با مولای خوبان دارد که در قالب زمان محدود نشده و همچنان ادامه دارد. تا زمانیکه کشور محتاج امنیت است حضور بسیج و بسیجی لازم و ضروری است و هیچ کشوری در هیچ زمانی بدون امنیت نمی تواند به حیات خود ادامه دهد . 

بسیج یک نیروی مردمی است و به طبقه خاصی تعلق ندارد و بسیجی را می توان در هر قشری از اجتماع جستجو کردو یافت . بسیجی با ایمان عمیق توام با عواطفی که از خصوصیات ملت ایران سرچشمه می گیرد رفتار و عملکرد دشمن را رصد کرده و هرزمان لازم شد وارد میدان شده و با تفکری که از اسلام ناب محمدی(ص) نشات می گیرد به مقابله با خطرات می رود . 

در یک کلام بسیجی نیرویی کارآمد و سرمایه ای گرانبها برای اسلام و انقلاب و کشور است که باوجود آن ، کشور از گزند دشمنان مصون مانده و راههای ترقی و پیشرفت با سرعتی بیشتر طی می شود و هرکس که این نیروی عظیم را انکار کند در خرد و یا صداقت او باید شک کرد . ( برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه )





برچسب ها : بسیج  , 
      

برای شرکت در مسابقه ویلاگ نویسی با جوایز ارزشمند به وبلاگ زیر مراجعه نمایید . تا بیست آذر وقت دارید .
http://www.basijnegar.blogfa.com/





برچسب ها : مسابقه  , 
      

ضربدرروی شیروخورشید نشان از تنفرشهید از رژیم بوده که  برروی مهمترین سند شخصی خود کشیده است.

1295304kasa00202.jpg





برچسب ها : شهید دژبان  , 
      

 یک شب غلامرضا برای شناسایی وارد منطقه عراقی ها می شود .که به یک گروه گشتی عراق بر خورد میکند.گشتی های عراقی او را تعقیب می کنند، غلامرضا در حالی که سعی می کرده از کمین عراقی ها فرار کند مجروح می شودوخودش را پشت یک بوته پنهان می کند.وآیه (وجعلنا ...)را می خواند ،که عراقی ها به او نزدیک می شوند ،ولی او را نمی بینند.بعداز رفتن عراقی ها غلامرضا خودش را به نیروهای خودی می رساند (گوینده برادر شهید)
آخرین شبی که ما با هم بودیم . برای عملیات آماده می شدیم بعد از شام نوحه سرای بود و بچه ها شور و حالی دیگری داشتند ، در همین حال برادر دژبان آمد و سفاش کرد که کسی متفرق نشود . ممکن است هر لحظه دستور حرکت برسد . نزدیکی های صبح بود که شنیدیم برادر دژبان راز و نیاز می کرد ، بعد از لحظاتی دستور حرکت رسید ایشان از من خدا حافظی کرد و گفت: مهماندوست ‍ من در این عملیات شهید می شوم واگر شهید شدم دوست دارم در مشهد بیایی و جلوی جنازه ام نوحه بخوانی. و همینطور هم شد .(گوینده حمید رضا مهماندوست)

شهید





برچسب ها : شهید  , 
      

وبلاگهای زیر به عنوان وبلاگهای برتر از بین ثبت نام کنندگان برنده مسابقه انتخاب شدند . دعوت می کنیم بازدید نمایید و نظر بدهید . مبارکه
http://www.defa6.blogfa.com/
http://www.defae8.blogfa.com/
http://www.defafakhrabad.parsiblog.com/
http://www.panahpoor.blogfa.com/
http://www.defanews.parsiblog.com/
http://rahkhoda.blogfa.com/
http://www.ghateeye67.blogfa.com/
http://www.kamalrohani.blogfa.com/
http://revaiateshgh.blogfa.com/





برچسب ها : برندگان دفاع مقدس  , 
      

غلامرضا در آخرین مرتبه ای که به مرخصی میاد سفارش می کنه اگه بچمون به دنیا اومد و من نبودم اینجوری اسم بذارید براش . اگه دختر بود زینب و اگه پسر بود روح الله . میره جبهه و خبر شهادتش سه ماه قبل از تولد روح الله میاد و هر گز موفق به دیدن فرزندش که حالا رهرو برومندی شده و لباسهایی به رنگ لباس بابا می پوشه نمیشه . وقتی به چهره روح الله نگاه می کنی سیبیست که از وسط دونیم شده .  





برچسب ها : شهید غلامرضا دژبان  , 
      
<      1   2