سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاکریز

اگر امروز پیامبر اسلام (ص) در میان ما بودند، همه مسلمانان را به اتحاد و پرهیز  از اختلافات دعوت می کردند.

این جمله بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسئولین کشور و سفرا ومیهمانان خارجی بود که با استفاده از آیه قرآن کریم بیان فرمودند . ایشان بارها در فرمایشاتشان بر وحدت اسلامی بین ملل مسلمان و دولتهای اسلامی تکیه داشته اند . با این حال آنچه در جهان سیاست دیده می شود اهتمام تمام عیار غربیها برای ازبین بردن هرگونه وحدت بین مسلمانان است . استکبار غرب در کشتار مسلمانان چه شیعه و چه سنی به دست گروههای افراطی ظاهرا مسلمان هیچ تعللی نخواهد کرد. ودر هرزمان که بتواند رد پای خود را از بین ببرد و مسئولیت کشتار را به گردن گروهی مسلمان بیندازد راسا دست به کار خواهد شد. اکنون در صحنه جهانی شاهد این اتفاق شوم هستیم . در مصر گروههای مسلمان با بهانه هایی واهی به جان هم افتادند و اهداف اصلی انقلاب درحال فراموشی است . درسوریه گروههای افراطی و تروریستهای آموزش دیده با دلارهای غربیها به جان مردم مظلوم ومحروم سوریه افتادند وبا نام اسلام با اسلام در جنگند . درافغانستان و عراق هم وضع از این بهتر نیست .

اما در فضای داخلی ایران اختلافات بین شیعه و سنی تفاوتهایی دارد . در داخل درگیریها از نوع رودررو نیست و دشمن می داند اگر دست به چنین حماقتی بزند اتحاد شیعه و سنی در ایران افزایش خواهد یافت و به اهداف شومشان نخواهند رسید . اتحاد شیعه وسنی در ایران به اندازه ای اطمینان بخش است که امام جمعه مردم مشهد آیت الله علم الهدا از علمای اهل تسنن درخواست می کنند که جوانان را در مقابل وهابیت حفظ کنند . آنچه در ایران می تواند به عنوان اختلاف شیعه وسنی اتحاد را برهم زند حضور مزدوران وهابی در لباس اهل تسنن است که با پولهای هنگفت عربستان و قطر در حال ایجاد شکاف بین مسلمانان ایران هستند . بخشی از عوام شیعه نیز با دامن زدن به اختلافات مذهبی و بزرکنمایی آن آب در آسیاب دشمن می ریزند وبراین شکاف می افزایند . بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید اختلافات را کنار گذاشت و همه متحد در مقابل دشمن قرار بگیریم و با شناخت زمینهای دشمن از آن فاصله گرفت . بین شیعه و سنی آنقدر مشترکات محکم وجود دارد که می توان با آن به اتحاد اسلامی دست یافت و بزرگترین قدرت سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و حتی نظامی جهان را به عرصه ظهور رساند ودست استعمارگران وچپاولگران ثروتهای مسلمانان را از سرزمینهای اسلامی کوتاه کرد تا امت اسلامی در کنار یکدیگر با عزت و افتخار زندگی کنند .امروزه وحدت چند گروه کوچک اسلامی در لبنان و غزه ثابت کرد که ارتشهایی همچون اشغالگران فلسطین که مدعی توانمند ترین ارتش های جهان هستند توان استقامت درمقابل اتحاد اسلامی چند گروه راندارند .حال اگرجهان اسلام با چشم پوشی براختلافات جزیی مذهبی و فرقه ای به اتحادی که در نظر مقام معظم رهبری مقدس است دست یابند ، سرنوشت اسلام و کشورهای اسلامی متفاوت خواهد شد و این اسلام است که اداره جهان را بدست خواهد گرفت و انسان را به سرنوشت مقصود خواهد رساند





برچسب ها : شیعه .سنی .اسلام  , 
      

آنچه امروز درخبرها از زبان رییس جمهورمنتشر شد ، مشخص کرد که جلسات هشتگانه دولت و مجلس نتایجی پیرامون نحوه اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در برداشته است . همچنین به گفته دکتر احمدی نژادمقرر شده تا پایان بهمن و نهایتا در نیمه اول اسفند ، سازو کار پرداخت مبلغی قابل توجه به مردم به عنوان کمک آماده شود . این کمک که میزان و نحوه پرداخت آن هنوزبه طور رسمی بیان نشده به منظور بالا بردن قدرت خرید مردم باتوجه به شرایط بالارفتن ارز و قیمت کالاهای ضروری جهت تامین نیازهای پایان سال به تصویب رسیده است .همچنین رییس جمهور از ستاد تعزیرات و بازرسان آن خواستند که به صورت جدیتر با افراد سود جو برخورد کنند .

تحلیل خبر :

بارها مشخص شده که خبرهایی ازاین دست،  در افزایش قیمتها تاثیر بسزایی داشته است .شاهد عینی هنگام اعلام افزایش چند درصدی حقوق کارمندان در سالهای گذشته است که قیمتهانیز در ثبات منظمی وجود داشت . حال دراین وضعیت اقتصاد کنونی کشورکه هرفروشنده قبل از تحویل کالابه مشتری قیمت آن را ازتولید کننده یا توزیع کننده جویا می شود و تقریبا نظارتهااگر نگوییم بی اثراما کم اثر شده است ، پر واضح است که اعلام خبر پرداخت کمک نقدی به مردم در بالا رفتن قیمتها به شدت تاثیر خواهد داشت وشوک قیمتی در بازار بوجود خواهد آورد.. انتظار مردم دریافت کمک نقدی در این وضعیت نیست . چون هیچ تفاوتی در میزان بهره مندی آنان بوجود نخواهد آورد . انتظار مردم از دولت مردان و اقتصادیون دولتی و مجلس این است که در کنترل وثبات قیمتها تلاش نمایند . کنترل قیمتها باعث خواهد شد مردم با موجودی خود و یارانه دریافتی قانونی، اقتصاد زندگی را مدیریت کنند . چرا که اینگونه پرداختهای موقتی دولت به مردم با بالا رفت قیمتها دردرازمدت براقتصاد خانواده اثر سوء خواهد داشت و به ضرر مردم خواهد بود . اگر دولت بخواهد مرحله دوم هدفمندی یارانه هارا با کمترین تنش و نارضایتی اجرا نماید و پشتیبانی مردم را داشته باشد باید تمام توان خود را در کنترل و منطقی کردن قیمتها متمرکز نماید . علل مختلفی در عدم موفقیت دولت در کنترل قیمتها وجود دارد . یکی از علتهاعدم تفکیک سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده است . این سازمان باید در آن واحد هم از تولید کننده حمایت کند و هم از مصرف کننده حمایت کند . شاید بهتر بود این دو ماموریت با مدیریتهای تفکیک شده اجرا می شد .

به هرجهت برای آماده کردن مردم در پذیرش اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها نیاز به کسب اعتماد مردم درکنترل بازار توسط دولت است که نیازمند هماهنگی بیشتر دولت بامجلس و استفاده از رهنمودهای سازنده و مدبرانه مقام معظم رهبری می باشد . 

 

 





برچسب ها : دولت.اقتصاد  , 
      

توزیع کارت‌های اعتباری اقشار کم‌درآمد تا پایان بهمن‌ماه

عبدالکریم رجبی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه موجودی کارت های اعتباری بین 50 تا 100 هزار تومان خواهد بود، افزود: البته هنوز میزان آن هنوز مشخص نیست و در جلسه بعدی دولت و مجلس کف و سقف موجودی این کارت ها مشخص می شود.

خیلی خنده‌دارآفرین به دولت فداکار  . به این میگن یه طرح خوب وعالی . آخه لزومی نداره کلی هزینه کنند و جلوافزایش قیمتها رو بگیرید!! بذار هر جور دوست دارن قیمت اقلام وخوراکیها و لوازم ضروری مردم رو واسطه ها و تولید کننده ها بالا و پایین کنند. بعد عزیزان در دولت و مجلس در جلسات شبانه طرح میارن که .کارت اعتباری بدیم به مردم . مشکل حل می شه .!! چجوری ؟ حالا من می گم . 1- مثل کمیته امداد امام خمینی (ره) که به افراد تحت پوشش خود کمک می کنه از محل صدقات مردم ، دولت هم کمک میکنه به همه ی مردم !از کجا؟ داره دیگه چیکار دارین .  2- تو این گیرو ویر یه چیزی هم به بانکها و شاید دولت و بخشهای خصوصی می رسه . بالاخره باید به تعداد خانوارها یا سرپرستان یا ایندفعه همهی مردم حساب باز کنند و کارت اعتباری توزیع کنند . هر کارت چقدره ؟یه مبلغی هم باید توحساب بمونه .قرعه کشی هم میذارن  3- حتما نمی شه تواون حساب یارانه ای هم پول بریزند چون شورای امنیت سازمان ملل می فهمه و فکر می کنه این بار سهم انرژی هسته ای مردم به حسابشون ریخته شده .4- بادادن کارتها صف درست می شه و بعضیها حال وحوصله صف رو ندارن وازگرفتن اون منصرف میشن .  درنتیجه یه چیزی هم به نفع دولت محترم می شه .
پس بگو جناب الهام جان گفتند که قراره به مردم در پایان سال برای خرید آخر سالشون کمک کنند . دمتون گرم .بجنبید تا دیر نشده !!.
آخه الهام جان ، چرا کاری که باید بکنید نمی کنید . بابا قربونتون برم اگه فقط چندصدتا از این ده هزار بازرسی که همیشه به رخ فروشندگان می کشید درست و مردانه بازرسی کنند و انبارها رو خالی کنند باورکن نیازی به کمک به مردم نیست و میشه این کمک روهم به مردم مالی و سومالی و مالدیو وآفریقاوزیمبابوه و موزامبیک و ... داد که از گرسنگی نمیرند . می گید نه امتحان کنید . البته اگر از مصوبات مهم جلسات شبانه به خطر نمی افته  .!
 آفرینبووووس





برچسب ها : دولت.اقتصاد  , 
      

خودرو ملی حسابی ملی ، افتخار ملی . آردی . خودرویی کاملا ایرانی به جان خودمان .سمند .تولید ملی خداوکیلی ملی   .روآ.دیگر جدا تولید داخلی باور کنید .پراید. کره ایش دیگر وارد نمی شود فقط تولید داخل . بیش از 90درصد قطعات را در ایران تولید می کنیم .ما خود کفاشدیم .های هوی آهای بیایید ببینید و.... اینها شعارهایی بود که خودروسازان کشور با همکاری سیما به خورد مردم دادند .باور کرده بودیم که ایول .تونستیم ماشین بسازیم و بارها گفتیم خاک برسر شاه .بیشعور رفت از اینگلیس کارخانه پیکانو آورد که ازرده خارج شده بود . کم کم دلمون می خواست باور کنیم که پژو هم تولید داخله . آخه خودروهای خارجی که درزهای به این گشادی ندارن.بین درصندوق عقب 206 تا گلگیرش یک سانت درز داره .این ماشینای چینی دومیل یا سه میل درز داره چه برسه به فرانسوی. براهمون فکر می کردیم که ایول پژوهم درست کردیم . تااینکه فرانسه خر شد و گفت ما از تحریمها حمایت می کنیم و به قیمت تعطیل شدن کارخانه در فرانسه دیگه قطعات به ایران نمی دیم .اولش همه فکر می کردیم که شاید مثلا کامپیوتر ماشین یا چند تا سنسور منسور مهمشو نمی ده .می شه یه کاریش کرد و نهایتا به جای پژه پژکان تولید می کنیم . یوهو متوجه شدیم که آقا تولید کم وکم وکم شد و قیمت رفت بالا . چی شد آقا این تولید ملی افتخار ایرانیمون !؟.هیچی سوزن کاربراتو ، سنسور بنزینو .بوقو دستک راهنماو پدال ترمزو چراغ عقب جلوو لامپ راهنما و فرش زیر پاوو بست شیلنگ و...نداریم .نداریم داداش .یعنی وارد نمی شه .مگه نمی دونید تحریمیم. عجب پس چیکار کنیم ؟ چی لازم داریم ؟ هیچی .ارز مرجعو ارزمبادله ایو  ارزپایاپای و ارز آزادو یورو ومورو .و... پرایدشد 15میلیون . شاید بیشتر . 206سی وچند میلیون ...آقا پس چیکا کنیم ؟ هیچی میخریم دیگه .مگه ؟؟؟ که نخریم تولید ملیمونو.  




      

یه روزی 9دی بود .پارچه نوشته ای دیدم که روش نوشته بود کروبی و موسوی اعدام باید گردند . دنبال عنوان جایگاهی بودم که بدونم این نوشته از آن کیست ؟ یا به عبارتی کدوم گروه زدن به سیم آخر . دیدم گوشه سمت راست پارجه نوشته : حزب الله غرب مشهد . اون روز گذشت . مسئولین به این نتیجه رسیدند که بنا به صلاحدید این دو عامل فتنه رو بازداشت خانگی کنند .شاید برای حفظ جانشون وشاید برای اینکه کمی بااون مغز فندوقیشون فکر کنند و برسند به جایی که مردم می خواستند و همون عذرخواهی از پیشگاه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و خانواده ی اونها بود . که نرسیدند . .افسوس که نرسیدند . داشتن از ذهن مردم پاک می شدند . که پیری آبدیده در کوره ی انقلاب و مجاهدت زبان گشود خواسته یا نخواسته کلماتی بر زبان جاری کرد که روح نواب رابه خشم آورد و جسم او رادر گور لرزاند . مردم داشتن فتنه و فتنه گر رو فراموش می کردند که لرزیدند . درنعجب ماندند که چرا تفاله های باز مانده ازحامیان اهانت کنندگان به عاشورای امامشان باید با صدایی که از حلقوم همرزمان نواب شهیدشان بیرون می آید جان بگیرند! . آنان که دیگر حنایشان حتی در محضر دوستان و دلدادگان آنسوی آب هم رنگ باخته بود . نکنه عسگر ماهم در عسکر توهم زندانی شده است ؟؟ نه چنین است که امید بازگشت هنوز هست . انشاء الله  





برچسب ها : فتنه.انتخابات.دی  , 
      

سلامتی . سلامتی .سلامتی .
این سلامتی کجاست؟ چرا دیده نمیشه؟ منظورم آقای سلامتی نیست . همین که به وقت بیماریها نبودش حس میشه . چرا باید بیمار بشیم که بفهمیم ای داد بیداد ، سلامت بودیم ولی قدر ندونستیم . الان دیگه برای بدست آوردنش خیلی باید هزینه کنیم وکاش فقط هزینه مالی باشه و کاش بدست بیاد که فکر کنم دیگه بازگشتی نداره . آخ معدم .آخ سرم .آخ کمرم .آخ پاهام .آخ قلبم و ... خدا رحمتم کنه . نمی دونم آدم خوبی بودم یا نه . فاتحه...بسم الله الرحمن الرحیم .الحمد لله رب العالمین ...ولاالضالین .





برچسب ها : سلامتی . بیماری . مرگ  , 
      

سیو چند سال از انقلاب اسلامی که قرار بود عدالت رو برقرار کنه گذشته . البته خیلی جاها برقرار کرد .اما امروز از زبان یکی از طراحان طرح ممنوعیت داشتن دوشغل ،از رادیو شنیدم که می گفت : ما تو کشور دیدیم دوشغله وسه شغله و... ودوازده شغله زیادداریم به این فکر افتادیم که خب یه نفر چند شغل رو اشغال کرده و بقیه بیکارند . تازه این بنده خدا به همه ی شغلها که نمی تونه رسیدگی کنه و توی بعضیهاش فقط امضا می کنه یا اسمش اونجاست و حقوق ومزایا و پاداشو اضافه کارشم می گیره .!! به همین دلایل این طرح ارائه شد و...عجب . توروخدا نمی دونستید؟ آخی خدا لعنت کنه شیطونو . همش تقصیر یا شیطونه یا اجنه . آخه نمی گذارن اطلاعات و آمار کارمندا و رییس هیات مدیره ها و اعضای هیات امنتاها ومدیر باشگاهها و مدیر سوختو نمایندگان عزیز مجلسو ... بدست مسئولین دلسوز دولت و مجلس برسه . به قوه قضاییه که اصلا نمی رسه ! بیچاره ها باید نامه بدن و بخوان که بگن چند تا بدهکار کله گنده داریم ! اینهارو بیخیال . یادتونه یه زمانی مدیران پروازی داشتیم . صبح از خواب پامیشدن دستو صورتشونو می شستن .صبحونه میل می فرمودن .راننده میومد دنبالشون می بردشون فرودگاه . همچی باحال سوار هواپیما از نوع درجه یکش می شدن یه ساعت دیگه تو یه استان دیگه یه راننده میومد فرودگاه دنبالشون میبردشون اداره . تا رو صندلیشون مستقر می شدن یه چندتا نامه و بخشنامه امضا می کردند کم کم برای وضو آماده می شدن . یه نماز باحال از نوع پر ملات با مستحبات کامل میخوندن و کم کم از پله ها با خداحافظی با کارکنان محترم میومدن پایین سوار ماشین می شدن ... نه! میومدن پایین راننده می بردشون فرودگاه و ویژژی می رفتن تهرون ویه راننده .... یادتونه بعد یوهو مسئولین فهمیدن.  کیه کیه من نبودم . حالا نوبت چند شغله هاست . خب باید بتونن بنده خداها خسارتهاشونو جبران کنن که .پس باید یه چند ماهی فرصت بدن بهشون که دل از چند تا شغلشون بکشن .هرچی تعداد شغلها بیشتر ، سخت تر . آقا مث جون کندن دیگه .میگن هر چی آدم دارایی بیشتری داشته باشه سخت تر جون به عزرائیل میده . جالبه یه عده از نماینده ها مخالفن باطرح . میگن : این آقایان که لطف کردن و چند تا شغل قبول کردن از افرادی هستند که دارای تجربیات و دانشهای فراوانند و برای پیشرفت کشور مفیدند . ها . تازه : این بندهای خدا از زندگیشون هم می زنند و بیستو چهار ساعت در خدمت نظامند .ها . تازه بعضیهاشون حقوق بعضی شغلهاشونو نمی گیرن و به دولت می بخشن .ها .فقط اگه حالا مسافرت خارجییی باشه یا پاداش آخر سال باشه به همون بسنده می کنن .ها . یکی نیست به اینا بگه ، آقای باهوش توی این مملکت موخهایی وجود داره که از اونور اقیانوسها براش نامه ی فدایت شوم میفرستن با کلی دلار پیشکش اما چون عزت دارند به اون دعوتها نه می گن .ولی به دلیل همین تفکر غلط شما هنوز بیکارند . بازم خدارو شکر که بعضی ازاین مجلسیها متوجه شدن که چند شغله بودن به ضررکشور و مردمه و به فکر افتادن . ولی یه سفارش می کنم . خوب موضوع رو رصد کنید . منکه فکر کنم تا سه ماه دیگه که فرصت مشخص شده این قانونه گم بشه . یعنی تو دستو پا ی چند شغله ها له می شه .آخه چند شغله ها اگه برن کنار ، کی میخواد این کشور رو به این خوبیه الان مدیریت کنه . ؟! می بینید که هیچ مشکلی وجود نداره . نه تورم داریم .نه مشکل ارز داریم .نه مشکل گرونی مواد غذایی داریم .نه مشکل تولید و کشاورزی داریم .راستی نه مشکل ورزش و فوتبال داریم .همه جا می بریم .آسیایی .جهانی جام حذفی .فقط ناداوری می شه و گلهای مارو قبول نمی کنن. کدوم طرفی باید گل می زدیم ؟؟ این وبلاگ نویسی که شغل نیست؟  نه ؟ اگه شغل دوم حساب بشه باید فرصت بدن .جان من سخته بذاریم کنار .... 




      

این روزهای مسیر جاده امام رضا (ع) یا همان جاده منتهی به خراسان افتخاری بس عظیم دارد و به خود می بالد که عاشقدلانی با پای پیاده درمسیرش به سوی معشوقشان روانه اند . با ترکیدن تاولهای پای زایران امام رضا (ع)آسفالت سردش گرم می شود وخاک خشکیده اش سیراب .این روزها عاشقدلانی سرازپای نشناخته رو سوی دلداری کرده اند که فرموده هر کس یک بار به زیارتم آید سه بار در آن دنیا به دیدارش خواهم رسید . چه صحنه ی زیبایی آفریده اند این دلدادگان امام رضا (ع) و چه محشر کبرایی آفریدند آن دلباختگان امام حسین (ع) در اربعینش. آنروز 20میلیون که شاید بیشنر .وامروز تدام حضور عاشقان در اعداد نمی گنجد . با شور واشتیاق قدمهایشان سردی هوای خراسان رضوی را به فراموشی سپرده اندوتنها رسیدن به حرم مولا و مقتدایشان آمال و آرزویشان است . از کمبودهای مسیر هیچ گله ای ندارند که البته مردم پاک و میهمان نواز روستاهای مسیر تا جایی که رمق دارند به آنان رسیدگی کرده اند و از نانو قوت خود آنان را نیز بهره مند نموده اند .
اینان می آیند . وهرسال بیشتر از سال قبل . باید مسئولین و دست اندر کاران آستان مقدس امام رضا(ع) دست همت بالا بزنند و غبار راه از چهره ی این زائران مخلص بشویند ومنتظر نمانند که در حرم به استقبالشان بروند که در راه اینان نیازمندترند.  انشائ الله سال بعد شاهد خدمات رسانی بهتری باشیم . ودرمسیر نجف تا کربلا چگونه خدمات به زائران داده شده ، شنیدنش از زبان آنان که رفته اند بسیار حیرت برانگیز است . می گویند قدم به قدم زائران در آغوش عاشقان خادم بودند و برای خدمت رسانی از یکدیگر صبقه می گرفتند و ...   

پیاده روی زائران اباعبدالله از شهر نجف به کربلا در آستانه اربعین حسینی
پذیرایی از زائران اباعبدالله در مسیر شهر نجف به کربلا
زائران پیاده حضرت رضا(ع) در جاده مشهد مقدس

پیاده روی زائران اباعبدالله از شهر نجف به کربلا در آستانه اربعین حسینی
زائران پیاده حضرت رضا(ع) در جاده مشهد مقدس
زائران پیاده حضرت رضا(ع) در جاده مشهد مقدس
زائران پیاده حضرت رضا(ع) در جاده مشهد مقدس




      

خدا کنه من اشتباه کنم. خدا کنه بقیه مردم نظر منو نداشته باشن . اصلامن خیلی انتقاد می کنم وشاید آدم بی خودی باشم . ولی هر چی فکر می کنم عقلم قد نمی ده که چرا وقتی میشه مراسمهای بزرگی درایام خاص مثل دهه آخر صفر در حرم امام رضا (ع) برگزار کنند یه عده از آقایون مهم میان اطراف حرم مطهر این مراسمها رو برگزار می کنند . یکی تو خیابون امام رضا (ع) .یکی توخیابون شهید هاشمی نژاد .یکی توخیابون ایت الله بهجت . اون وقت کلی مامور هم باید بسیج بشن که راه بندان ایجاد نشه که قطعا هم می شه . خب این مراسمها خیلی خوب و ضروریست . واقعا اگر حضرات قصد خیر وثواب دارند بیان مراسمها شون و نذرو نذورات و شامها رو ببرن تو مناطقی که مردم کمتر می تونن بیان سمت حرم . مثل قاسم آباد وشهرکهای اطراف مشهد . جاهایی که دیگه نیاز به بستن کوچه و خیابون و مسیر عبور مردم هم نیست و مردم هم از مراسم فیض ببرن . تازه توی خیابون توحید سه تا مسجد هست .مسجد حیدریها ومسجد جعفری و یکی دیگه هم هست که اسمش به خاطرم نیست . ساعت هفت ونیم امشب درهاش بسته بود  .خب چرا باید مردمو بکشونیم تو حسینه ها و خونه ها که مسجد ها خالی باشه و بی برنامه . عزیز من اگه پولی که میخوای به یه مداح کله گنده پروازی بدی ، تقسیم کنی سر مراسم مسجدها قول می دم هیچ مسجدی تومشهد دراین ایام خالی و بی برنامه نباشه . حوزه علمیه مشهد به این عظمت ، سخنران از تهران میارن... .مشهد به این بزرگی ، آقایون فقط دوست دارن توخونه هاو حسینیه هاشون که نزدیک حرمه مراسم داشته باشن . خب مردم هم که عاشق ائمه (ع) هستن .جای پارک هم که نیست .مجبورن توی کوچه وجلو درخونه مردمو دوبله وسوبله ووسط خیابون پارک کنند تا در مراسم شرکت کنند . بعد حکم اسلام میگه سد معبر حرام است . اگر در مسیر عبور مردم نماز هم بخوانی ومزاحمت ایجاد شود نماز باطل است .... به هر جهت خدا قبول کنه شاید من نمی فهمم .





برچسب ها : سد معبر . دهه آخر صفر  , 
      

میگم این کارتون پت ومت همچین غیرواقعی هم نیست ها! چند دقیقه پیش شبکه پویا نشون میداد جالب بود . از یه درخت سیب چند جعبه سیب جمع کرده بودن.فقط یه سیب رودرخت یادشود رفته بود. چند روش به کار گرفتن تا اون یه سیبو از درخت جمع کنن . نردبونشون شکست ،لونه زنبورا خراب شد ، شیشه خونشون شکست ، تخت فنریشون شکست ، دست آخر بیشتر سیبهایی که جمع کرده بودن از بین رفت تا تونستن اون یه سیبو از درخت جمع آوری کنن .
ولش کن بابا اینا نقاشیه و کارتونه برا بچه ها .
راستی یادتونه اون برف سنگین چند روز پیشو؟ آره همون برف که هنوز یخهاش توی خیابونای مشهد پایتخت معنوی ایران مشاهده میشه . طفلکیها این نیروهای شهرداری ! نه اینکه همون اول مسئولین یادشون رفته بود برفها روقبل از یخ بستن بایداز خیابونا جمع کنن . بنده خداها بعد چند روز با بیل و کلنگو لودرو چهل تن نمکو چندصد نفر کارگر افتادن به جون این یخها . خداییش جمعم هم کردندها . بعد متوجه شدند ای بابا ، آسفالتها هم کنده شده که .یا این میخکهایی که با کلی هزینه وسط خیابونا زدن  همه با بار یخها رفته توی کامیونها و بیرون شهر تخلیه شده . خب چیزی نشده که . دوباره آسفالت می کنن و باز با یه شرکت قرارداد می بندن تا دوباره میخ جدید بکوبه .یا اصلا میخ میخواد چیکار نرده می کشن .از میخو خط کشی هم بهتره .تازه وقتی برف میاد میدن زیر نرده ها .زنگ که نمی زنه .اگرم زد سال دیگه نرده ها رو جمع می کنن دیوار می کشن که دیگه کسی نتونه وسط خیابون دور بزنه . بعله پس چی ... از این پت ومت می گفتم .بعد رفتن .....

pat mat 6 خرید کارتون پت و مت





برچسب ها : پت ومت .مشهد .شهرداری  , 
      
<      1   2   3      >