مدتها منتظر بودیم تا کسی جرات کند و در توصیف ارزشهای دفاع مقدس نقشی بر پرده سینمای بیمار ایران حک کند . شنیدیم ده نمکی در ادامه اخراجیها ،معراجیها می سازد . خوشحال که می آید روزی نتیجه این هنر هنرمند دفاع مقدس.
امروز دست کودک 9 ساله ام را گرفتم تاازکنار این همه فیلم های مختلف وبازیهای رایانه ای عبورش دهم و چشمهایش را به گوشه ای از روزهای دفاع مقدس و چهره معراجیها باز کنم . اولش بادیدن مناره های مسجد خوشحال شدم که شاید صف نماز جماعتی را در پرده سینما ببیند که ندید . خدا خدا می کردم که گفتگوی پدر ومادر محمد تمام شود که فرزندم حرفهای بی تربیتی آنها را نشنود که شنید . 
او را بافیلم به جبهه بردم .جبهه ای که بارها برایش شجاعتهای رزمندگان و سختیهای سنگرنشینان را وصف کرده بودم . به او گفته بودم در جبهه آتش بودو خون .عشق بودو عروج . درحال دیدن فیلم وانجارهای پی درپی ناپالمهای رایانه ای گاهی به چهره ام نگاهی می کرد . فکر می کنم می خواست اینگونه بگوید : این آتشها که در بازیهای کامپیوترم دیده ام  . چرا از این دست و پای قطع شده خونی نمی ریزد؟ چرا این آتشها زود خاموش می شود و هیچ دودی ندارد؟ و مهمتر از همه می خواست بگوید: چرا فقط ایرانیها کشته می شوند و از کشته ها پشته می سازند ؟ پس اون عملیاتها که تو می گفتی کجاست ؟ چرا فقط تانکها و هواپیماهای عراقی پیروزند ؟ پس بابایی و شیرودی کجابودند؟ میخواستم بگویم کمی صبر کن .ده نمکی اشتباه نمی کند . حتما در آخرای فیلم شجاعتها و رشادتها را با عروج نشان می دهد . اما دریغ ازیک صحنه پیروزمندانه تا غرور ایرانی اسلامی را مسرور کند !. فقط دو خط که : این عملیات ایذایی بوده و عملیات اصلی در جای دیگری انجام شده ...
آن هم که فرزندم نتوانست کامل بخواند چون نمی دانست ایذایی با کدام ز نوشته می شود و یعنی چه.
باید او را به دیدن فیلم چ ببرم شاید بداند در جبهه چه اتفاقهایی رخ داده است .
راستی جناب ده نمکی ! خودت هنگام ساخت فیلم کجا بودی؟ تو که مرد جنگی . مگرنمی دانی اورکتی که بر تن محمد نقش اول فیلمت کرده اند توزیع شده در بعد از جنگ ودر دهه هفتاد بین پرسنل سپاه بوده و بسیجیان از این نوع اورکت ندارند؟ مگر نمی دانی خودروهای تویوتای آن روزها بدون شماره و کد بوده ؟ مگر نمی دانی تخریبچی قبل از نیروها به خط می زند ؟ مگر نمی دانی هلیکوپتر های عراقی چه شکلی بوده و آمریکایی نبوده ؟ ومگر تا حالا فیلم دفاع مقدسی ندیدی؟؟؟ 
اگر این خرابکاریت را جبران نکنی رزمندگان ، جانبازان ، اسرا و شاید شهدا تو را نبخشند ...همین   





برچسب ها : دفاع مقدس  ,