سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاکریز

                      هرچه درمخیله ات باشد می توانی روی آن حک کتی . سریع .فوری .باهر رنگ و طرحی که دوست داشته باشی . براق وزیباست .ارزان هم هست . ارزانتر از پینه دست یک کشاورز .ارزانتر از حق کار یک کارگر . ارزانتر از چرخیدن چرخ کارخانه نخریسی .ارزانتر از به تارپود کشیدن نخ درکارخانه نساجی .ارزانتر از فکر خلاق یک هنرمند .ارزانتر از قلم یک طراح .ارزانتر ازکشیدن چتکه یک خطات .وارزانتر از پارچه ای که راننده تاکسی از گوشه خیابان برمی دارد و شیشه هایش را تمیز می کند .ارزان ارزان ...
بنر را می گویم ! بله بنر همین لایه ی پلاستیکی وارداتی که به جان کشاورزان پنبه کار افتاده و چرخ صنایع نساجی را که سالها در رکودنسبی  بوده متوقف کرده و دیگر در خیابانهای شهر ازپارچه نوشته ها خبری نیست و هرچه در بعد تبلیغ و اطلاع رسانی خیابانی دیده می شود همین مار خوش خط وخال است . بنر یا برنوشته .
سالهای نه چندان دور وقتی قرار می شد عبارتی روی دیوار یا ستونی یا پشت صحنه همایشی نصب شود باید پنبه ای کاشته می شد ویا موادی در صنایع پتروشیمی تهیه می شد که به آن پارچه می گفتند . کتان . برزنت .تترون .ساتن و... صنایع نساجی میدانستند سالانه حاجیها ،ادارات ،صاحبان اموات ،آنانی که می خواستند عرض ارادتی به بازماندگان میتی داشته باشند و آنانی که می خواستند کالاهای خود را به مردم معرفی کنند یا در تابلویی نصب کنند،نیاز به پارچه های مخصوص با عرض 90 و60 و120 دارند .هنرمندانی بودند که قلم ودوات ْآماده داشتند تا پارچه های سفید ورنگی را به هنر خود آراسته کنند و خطی بنگارند که روح بیننده را جلا دهد و چشمش را نوازش کنند . خطاتهایی که هرکدام هنر خود را به رخ دیگری می کشیدند و گاهی سرعت عمل خود را تبلیغ می کردند .
پس پنبه ای کاشته می شد . کارگری آن را جمع می کرد . کارخانه ای دانه آن را جدا میکرد و صنعتی آن را به نخ تبدیل می کرد و چرخی آن را به پارچه . فروشنده ای می فروخت و هنر مندی به خط آزینش می داد . پس از مدتی یا شیشه پاک کن راننده ای می شد یا به خاک بر می گشت و کودی برای حاصلخیزی زمین می شد.
بنر آمد . از چین ،کره ، ژاپن و... تاجری آن را وارد کرد فروشنده ای فروخت وطراحی طرحی رابرروی آن باکمک رایانه حک کرد وبردرو دیوار آویزان شد ویا روی بیلبوردها قرارگرفت وپس از مدتی شد آفت خاک و زباله ای مخرب شد. هربیننده ای نگاهش کرددر آن  طرحی مرده دیدکه یابرق بنر چشمش رازد یا رنگهای تند وخشک پاشیده برآن . کمترین باد آن را درید وبه زیر چرخ خودروها روانه کرد . بوی هیچ هنری نمیدهد جز بوی موادی که اگر در اتاقی باشد مسمومت می کند .
بنر !!این استعمار جدید که آفتی شده به جان صنایع نساجی و دستگیر هنرمندان خط نویس که دیگر پارچه ای برای نوشتن به آنها تحویل نمی شود . زیباست اما بیجان .براق است اما مرده .خط دارد اما مخدوش .
مسئولین هم که بیخیال همه چیز !سه در چهارشو چاپ میکنن ،میزنند پشت سرشون که جلسه چهارمین دوره سفرهای استانی جناب ...اون یکی پنج در پنجشو چاپ می کنه که اجلاسیه جهانی بیداری اسلامی و اون یکی که رییس مبارزه با کالای وارداتی است و حامی کالای داخلی شیش در چهارشو چاپ میکنه با افتخار روش می نویسه همایش حمایت از کالای داخلی .
بنر آفتی برای تولید ،هنر وخاک ...افسوس  


                                                           
                                                                




      

ازبنراین استعمار نو چه میدانید؟ 
نوشته بعدی رابخوانید.





برچسب ها : بنر.استعمار.نساجی  , 
      

انگاری شاهکار کردند .یه جوری کارشونو به رخ مردم می کشونند مثل اینکه فاو روفتح کردند . خیابونهای شهر روپرکردند از اسم وتابلوشون فکر میکنی هشت سال دفاع مقدس رویه تنه پشت سرگذاشتن و مردم باید هزینه های فتح اونارو از گوشه سفرشون بدن . نه .اشتباه نکنید! منظورم اون بنرپشت تابلو بلوار شهید برونسی است . نه اسم شهید برونسی . اونا که چیزی عزیزتر از جانشون نداشتن در راه استقلال و آزادی و غزت این ملت بدن .دادن ، وهیچ هیاهویی هم به راه نینداختند .این روزها هم کم کم داره نامشون به فراموشی سپرده می شه . مگه یه پایگاه بسیجی پیدا بشه وبا کمترین بضاعتی که دارن، با یه یادواره یاد شهدارو زنده نگه دارند .
اشتباه نکنید! اونا فاو روفتح کردند هشت سال دفاع مقدس رو با سربلندی پشت سر گذاشتند دادو بیدادی هم نکردند و امروز هم کمتر ازشون حرفی هست . یه دست نوشته از شهیدی در فکه که به تازگی تفحص شده بود میگه :امروز روز پنجم است که درمحاصره هستیم آب را جیره بندی کرده ایم .نان را ...عطش همه راازپادرآورده جز شهدا ... دیگر شهداتشنه نیستند...
اینها رانگفتم که دلتان را به درد بیاورم . دیدم عکسی که میخوام پیرامونش نقدی بزنم ناخودآگاه مزین به نام شهید برونسی شده حیفم اومد یادی ازشهدا نکنم . این هم از برکت شهداست شاید نقدم به دل خوانندگان بنشیندو اگر دستشان می رسد کاری کنند.
شهرداری مشهد شاهکاری کرده ویک زیرگذر در میدان امام علی ساخته  !!. کار بسیار ارزشمندی کرده و در حل ترافیک بلوار امام علی (ع) بسیار مؤثر واقع شده . هرچند که این بلوار همین چند سال پیش افتتاح شد وباید این زیرگذرها را در آن پیش بینی می کردند . اما
امروز دیدم تقریبا تمام شهر مشهد آراسته شده به بنرهایی با عنوان (افتتاح پروژه میدان امام علی چهارماه زودتر از موعد ) تعداد این بنر ها به تعجب واداشتم که خدایا در این روز که روز احسان و نیکوکاری است ودست محرومین دراز برای دریافت تکه نان و یک جفت کفش برای فرزند یتیمشان ، این همه بنر متری سه چهار هزارتومان چند بینوا رامیتوانست سیر کند ؟و چند کودک را بپوشاند ؟ تمام ستونهای برق بلوار امام علی و اکثر بیلبوردهای 3*4سطح شهر تبلیغات افتتاح یک زیرگذر را به مردم ارئه می کند که یک ماهی هست آماده شده و از آن عبور می کنند . دستشان درد نکند که زودتر به بهره برداری رساندند اما این همه تبلیغ ؟؟!!چه نیازی دارد در صورتی که مردم خود زیرکذر را می بینند . به هرجهت بد نیست مسئولین شهرداری مشهد در اینگونه تبلیغاتها تجدید نظر کنند و چشمان مردم را به حقیقتها بازببینند و بدانند که کار خوب نیازی به این همه تبلیغ ندارد و هزینه آن در به سفره مردم بازگردانند نه اینکه بخش عظیم آن را به جیب تولید کنندگان بنر که اکثرا خارجی هستند بریزند و بعد از چند روز زباله ای تولید کنند که مردم با دیدنش به مجریان آن بدبین شوند که چرا؟؟؟؟..

          نمایش تصویر در وضیعت عادی 

                    




      

اوباما در سخنرانی امروزش درجمع صهیونیستها باردیگر گفت : همه ی گزینه ها روی میز است !!
واقعا موندیم این گزینه های جناب اوباما چیه ؟چندتاست ؟ چه شکلیه؟ میخوام از مسئولین لشکری و کشوری یه خواهش بکنم . جان من یه کاری بکنید این پریزدنت تحریک بشه همه ی گزینه هاشو بشماره . مثلا بگه اگه ملت ایران حضور 64 درصدی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی داشتند از کدوم گزینه اش استفاده می کنه که دردش کم بشه و جای سیلی سخت مردم رو چهره اش آروم بگیره .
یا اصلا اگه ایرانیها به حرف رهبرشون گوش دادن و اجناس خارجی نخریدند و یاکمتر خریدند که تولیدات داخلی تقویت بشه ،جناب باراک حسین اوباما چه تدبیری می کنه که دوستانش به دستوراتش پشت نکنند ودست از تحریم ایران برندارند و به اوبگویند نمیفهمی برو گاوتو بچرون !
یا حالاکه ماهواره ایرانی قراره یک سالو نیم در فضا عمر داشته باشه و تصاویرش از کیفیت خیلی خوب بهره منده و قابل تجزیه وتحلیل ومیتونه از هر نقطه جهان تصویر برداری کنه ، این صاحب سگ پاکوتاه کاخ سفیدکدام گزینشو آزمایش می کنه .
جان من اصلا یه کاری بکنید همون گزینه آخری رو که همیشه با لشکر کشی و اعزام ناوهای غول پیکرش همراهه استفاده کنه تا این جوونای ماجراجو ودین دار و وطن دوست ایرانی هم یه ناز شصتی به این درازه بیقواره نشون بدن که ایران افغانستانو عراق وسومالی نیست که بتونه اشغال کنه وشبانه اونم دزدکی وارد بشه و از نظامیهاش سان ببینه چون اگه جرات کنه و از اون گزینه خوبش استفاده کنه باید اول برای خودش وسگش یه قبر توی کاخ سفید حفر کنه تا شاید در امان خاک باشه .
البته
میتونه فعلا نقاشی گزینه هاشو بکشه ، واگه استعدادش خوب باشه اونو رنگ کنه ...
خیلی خنده‌دار

                                                             میزهای تحریر دونفره  فانتزی برای کودکان




      

ازشمارش 626صندوق این آرا بدست آمده است .

 

1- قاضی زاده 217هزار

 

2- بنی هاشمی162هزار

 

3-پژمانفر158 هزار

 

4- کریمی143هزار

 

5- آرین منش120هزار

 

6-شریعتی117 هزار

 

7- بحرینی107هزار

 

8-غفوری95هزار

 

9-جوادی53هزار

 

10- توسلی زاده 53هزار

 

11- موحدی 49هزار

 

نتایج بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد .




      

براساس آخرین گزارشات تا کنون باشمارش 479صندوق اخذ رای در مشهد وضعیت آرا به این شرح می باشد.

 


1- قاضی زاه با 152000
2- بنی هاشمی با 115000
3- پژمانفر با 110000
4- کریمی با 101000
5- آرین منش با84000
6- شریعتی با 80000
7- بحرینی با 78000

 

تنایج بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد .

 





برچسب ها : نتایج مشهد .انتخابات  , 
      

سرفراز باشی میهن من .
خبرها حاکی از حضور پرشور مردم مشهد در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی می باشد . تاجایی که هم اکنون استاندار محترم مشهد در ابلاغیه ای اعلام نمودند تا آخرین نفری که در محل شعبه های اخذ رای حضور دارند رای شان دریافت شود و به ادارات دولتی ابلاغ نمودندکه فردا را برای کارکنانی که درحوزه های انتخابیه مامور بودنددورکاری محسوب نمایند . حضور مردم به حدی زیاد است که صفهای طویلی در مقابل شعب ایجاد شده است و احتمال به درازاکشیدن رای گیری تا ساعت 23 نیز می باشد .براساس گفته های ناظران صندوقها با توجه شواهد حضور مردم مشهد به 70درصد خواهد رسید
.    





برچسب ها : انتخابات .مشهد.  , 
      

آره با شمانیستم .چون شما از همون اول انقلاب دین خودتونو به اسلام و امام وانقلاب ادا کردین . هرجاصداتون کردن مثل شیرسرصحنه حاضرشدید تا جایی که امام میگفت من شرمنده ی شماملت هستم . شما قائله کردستانو گنبدو مهمتراز اون هشت سال جنگ با ابرقدرتهای دنیاروپشت سرگذاشتید و سربلندوپیروز از امتحان الهی بیرون اومدید. نه !باشمانیستم .
با مسئولین هستم .
با اونایی که فردا بارای شمامیرن داخل اون ساختمانی که سقفش هرمی شکله و صندلی و فرش فیروزه ای داره .اصلا باهمه ی اونایی که تا حالا پارودوش شما مردم گذاشتن و شدن مسئول . خودشون میگن خادمیم ولی بعضیهاشون دروغ میگن . مردم 12 اسفند میان .همونجور که 22 بهمن اومدن و همونجور که در انتخاباتهای قبلی اومدن . نشه یه وقت 13اسفند بشه و دیگه فراموش کنید که این ملت چگونه از خود گذشتگی نشون داده وتا پای جان برای این انقلاب و نظام ایستادگی کرده . نکنه باز تصمیم بگیرید نامه به مقتدامون بزنید که حالا دیگه وقتشه جام زهررو بنوشید. نکنه یه باره تصمیم بگیرید اعتصاب غذا بکنید و درخفا بره های بریان باطعم انار ببلعید .نکنه یه باره عقلتون پاره آجربرداره و به داشتن یک دستگاه سانفژیورراضی بشین وهمونم بهتون ندن وتاسیسات اتمیمون روپلمپ کنید . آهای مدیران نظام باشمایم .باورکنید این مردم اگر میخواستند با ناجوانمردیهای بعضی از شما از انقلاب و رهبری دست بردارند تا امروز اثری از این اسلام نبود . یکیتون  جانشین امام بودید وخائن .یکیتون رییس جمهور بودیدوخودفرش.یکیتون وزیر فرهنگ بودید ومنافق .یکیتون رییس دفتر مقام ارشد هستید و فتنه گر. چندتاتون نماینده مجلس بودین وهستین وجیره خوار دشمن و...بشمارید اونایی که رفتن اونور آبو امروز کاسه لیس شاه عربستان شدنو کفش جفت کن اوباما و سخن پراکن شبکه های بی مغز غربی .چشماتونو باز کنید و گوش شنواداشته باشید .
آره .مردم چشم به اشاره رهبرشون دارن و بعضی مسئولین دلسوز و فداکارشون . مردم ایستاده اند تا دشمن رابه زانو درآورند . مردم گناهان شما را به حساب انقلاب نمی نویسند .مردم خیانت بعضی مسئولین رااز بی شرمی آنها می دانند که نمک می خورند ونمکدان می شکنند . آهای !اونایی که فردا رای میارید .از هر جبهه و گروهی هستید باشید . وقتی رفتید خانه ملت باید یک دست باشید .امین باشید . صادق ودرستکار باشید . رانت نخورید.تقلب نکنید. با اموال ملت تجارت نکنید .توطئه نکنید .مردم فروشی نکنید .بازیهای سیاسی نکنید .سیاستبازی نکنید. سیاستمدار باشید . ولایتمدار باشید .قانونمدار باشید. مخلص مردم باشید .و باخداباشید ...و مردم را فراموش نکنید ...
                                                                      





برچسب ها : مجلس. مردم .انتخابات.  , 
      

دوستانش بسیار نگران بودند . همسنگرانش که اورا در لبا لب خاکریزهای دشمن و در پشت جبهه دشمن دیده بودند. آنهایی که درگردان او همرزمش بودند نگران بودند که مبادا او تحمل این همه درد را نداشته باشد . عمل قلب باز !. آخر خیلی حیف است که مرد سنگرهای دیروزجنوب وراوی راهیان نور امروز سربربالین بیماری گذارد . همه دعا می کردند . عده ای ختم قرآن نظر کردند و بسیجیانش صلوات برمحمد و آل محمد که او از این عمل سنگین جان سالم بدر برد تا بار دیگر روایت فتح گوید و جوانان امروز را از وقایع و دلاوریهای شیرمردان رزمنده دیروز آگاه کند . امروز که موفق به دیدارش شدم و رنگوروی بشاش و شادش رادیدم برآن شدم شادیم را با دوست دارانش تقسیم کنم . فرصت را غنیمت شمردم و این دوعکس را برایتان شکار کردم . البته رضایتش را گرفتم . برای سلامتی و بهبودش دعا کنیم. صلوات .

   
                              





برچسب ها : دفاع مقدس  , 
      

مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزئیاتی از عملیات چشم روباه مربوط به فعالیت های شبکه بی‌بی‌سی فارسی در ایران را منتشر کرد.

به گزارش رجانیوز، در اطلاعیه این مرکز با اشاره به نقش‌آفرینی فعال، مؤثر و سیستماتیک شبکه بی‌بی‌سی در جریان جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران همراه با حمایت مالی و پشتیبانی مادی از جریان ضد انقلاب آمده است: «این شبکه بر اساس رویکرد جدید استعماری دولت انگلیس با استفاده از شیوه‌های نوین و پیچیده اطلاعاتی اقدام به راه‌اندازی و تشکیل شبکه درهم تنیده اطلاعاتی با هدف و کارکرد جمع‌آوری اطلاعات خاص و هدف‌مند کرده است.»

ایجاد شبکه جذب و آموزش محرمانه و سری در کشور با هدف جذب نخبگان رسانه‌ای و سیاسی، برقراری ارتباط تنگاتنگ با شبکه‌های معاند و ضدانقلاب خارجی به ویژه گروهک تروریستی منافقین و برخی گروهک‎های دیگر و فعالیت‌های گسترده جاسوسی هوش‎مند از طریق تولید و نیز ارائه محتوا از نقاط استراتژیکی مانند اطلاعات وزارتخانه‌های حساس، سفارتخانه‌ها و حتی مناطق خاص مانند سکوهای نفتی از مهم‎ترین محورهای عملیاتی این شبکه با پوشش فعالان و همکاران بی‌بی‌سی فارسی در ایران است که مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سپاه پاسداران در اطلاعیه خود به آنها اشاره کرده است.

در فاز اول این عملیات در تابستان سال جاری، پس از شناسایی و احراز موارد اتهامی برخی از افراد فعال در این عملیات، تعدادی از متهمان از جمله خانم‏ها: م.م، پ.آ، م.م و آقایان ن.ش و ا.ع.ع دستگیر و پس از انجام تحقیقات، پرونده‌های نامبردگان به همراه مستندات به محاکم قضایی ارسال شد.

در ادامه این اطلاعیه به فاز دوم اجرای عملیات "چشم روباه" اشاره شده و آمده است: «پس از بررسی جزئیات به دست آمده دیگری از تلاش‌های فعالان و همکاران شبکه بی‌بی‌سی فارسی در ایران، برای 24 نفر از متهمان که از جهت حجم اطلاعات و فعالیت در این شبکه به لحاظ امنیتی و کارشناسی، حائز اهمیت محسوب می شدند، پرونده قضایی تشکیل شد.»

بر اساس اعلام مرکز بررسی جرائم سازمان‌یافته، برای 10 نفر از متهمان که در خارج از کشور به سر می‌بردند، قرار غیابی صادر و پرونده سایر افراد در دست پیگیری قرار گرفت.

در این اطلاعیه با تاکید بر اهتمام ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به برخورد موثر و همه جانبه با همکاران مخفی و فعال شبکه ضد انقلاب بی‌بی‌سی فارسی و هشدار به فریب خوردگان داخلی، به اختصار گوشه‌ای از پرونده تعدادی از دستگیرشدگان، ذکر شده که در زیر به آنها اشاره می‌شود:

 

1. خانم پ. د

متولد 1359، روزنامه نگار و فارغ‌التحصیل رشته مطالعات رسانه در مقطع کارشناسی ارشد است.

نامبرده که علی‌الظاهر علاقه‌مند به حوزه مسائل اجتماعی به ویژه زنان است، در مجلات اینترنتی و برخی مطبوعات سیاسی زنجیره‌ای و همچنین تعدادی از رسانه‌های زرد فعالیت داشته است.

فعالیت‌های اجتماعی وی همزمان با آشنایی با "شادی صدر" و "محبوبه عباسقلی‌زاده" شدت می‌گیرد تا آنجا که از وی به عنوان یکی از فعالان فمینیستی در ایران نام برده می‌شود.

خانم پ.د اولین بار در 13 اسفند 1385 در پی تجمع در مقابل دادگاه انقلاب اسلامی تهران دستگیرشده است.

پس از آزادی از زندان و با توجه به متواری شدن تعدادی از فعالان فمینیستی به خارج از کشور، نقش وی موثرتر از گذشته تعریف می‌شود.

ادامه تحصیل نامبرده در رشته مدیریت رسانه در لندن، اولین زمینه آشنایی و ارتباط‌گیری کارمندان بی‌بی‌سی با وی است.

بعد از برقراری ارتباط و جلب توجه و اعتماد لازم، نامبرده با سرویس اطلاعاتی انگلیس مرتبط شده و سپس در مراحل مختلف و متعدد رفت و آمد به داخل کشور، به عنوان مأمور انتقال پول‌های مرتبطین در داخل و کالاهای مورد نیاز ایشان، ایفای نقش می‌کرده است.

نامبرده در موارد متعدد و در پوشش بازوی تهیه محتوا برای شبکه بی‌بی‌سی و با استفاده از عناوین خبری و رسانه‌ای، به جمع‌آوری و ارسال اطلاعات خاص و دارای طبقه‌بندی اقدام کرده است. مستندات موجود در پرونده وی حاکی از ارتباط مشکوک نامبرده با برخی نخبگان رسانه‌ای بوده که در مراحل اولیه تحقیق تلاش بسیاری برای مخفی کردن این ارتباط‌ها داشته است.

 

2. خانم م.ر

وی 32 ساله و مجرد است. نقش پیچیده نامبرده، جذب و استخدام و همچنین کمک به خروج پذیرفته‌شدگان شبکه بی‌بی‌سی به خارج از کشور و تهیه محتواهای خاص برای برنامه‌های کلیدی بی‌بی‌سی فارسی بوده است.

او از موثرترین همکاران بی‌بی‌سی در داخل کشور بوده که در راستای تولیدات محتوایی برای این شبکه فعالیت کرده و نقش به‌سزایی در چرخه تهیه و تولید خبر در این شبکه بر عهده داشته است.

نامبرده یکی از سرپل‌های بی‌بی‌سی برای معرفی و جذب فعالان رسانه‌ای به مراکز آموزشی این شبکه بوده است که در پوشش چند موسسه خاص مانند موسسه "ا.ک" فعالیت می‌کردند.

افراد جذب‌شده پس از گذراندن دوره‌های آموزشی خاص برای آموزش دوره‌های دیگری به اردوهای خارج از کشور اعزام می‌شدند که نامبرده خود در تعدادی از این دوره‌ها حضور داشته است.

جذب‌شدگان و برگزیدگان نهایی اردوهای خارج از کشور قبل از آغاز همکاری مستقیم با بی‌بی‌سی فارسی ابتدا به رسانه‌های مرتبط چون رادیو زمانه، روز آنلاین و... معرفی شده و پس از انجام فعالیت اولیه و آزمایش‌های مقدماتی همکاری در این رسانه‌ها، ضمن آشنایی کامل با محیط‌های کاری مطبوعاتی خارج از کشور و نحوه ارتباط با داخل کشور و فعالیت رسانه‌ای غیرمستقیم، با گزینش نهایی راهی لندن می‌شدند.

بر اساس مستندات و مدارک موجود، خانم م.ر از موثرترین افراد در حلقه تایید صلاحیت افراد جذب‌شده است که با "مهدی جامی"، از موسسین رادیو زمانه، مرتبط بوده و با همفکری و مشارکت وی این فرایند را دنبال می‌کرده است.

وی همچنین قراردادهای مالی متعددی با شبکه بی‌بی‌سی فارسی به منظور تولید محتوا و پشتیبانی برنامه‌ای منعقد کرده است که مستندات آن به پیوست پرونده به مراجع قضایی ارسال شده است.

از دیگر اتهامات محرز نامبرده، ارتباط مشکوک و معنی‌دار با برخی کارکنان و عناصر بومی و غیربومی سفارت انگلیس در تهران بوده است که از اشاره به جزئیات این ارتباط به دلیل ملاحظات خاص خودداری می‌شود.

همچنین وی در اعترافات خود، اطلاعات کاملی از افراد و همکاران فعال بی‌بی‌سی فارسی در ایران را ارائه کرده است که برخی از آنها در خور تامل و قابل توجه است و در صورت نیاز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

3. آقای س.ب

نامبرده متولد سال 1362 است. وی در زمان تصدی مسئولیت اجرایی پدر خود در کشور با افرادی از جریان اصلاحات همچون سروش، کدیور، مهاجرانی، سازگارا و... آشنا شده و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

از بهمن‌ماه 1386، توجه ویژه‌ای از سوی جریان اصلاحات و همچنین سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه به وی معطوف می‌شود. به همین جهت، نامبرده در زمان کوتاهی به عنوان بازوی عملیاتی و رسانه‌ای برخی از این سرویس‌ها قرار می‌گیرد.

مستندات و مدارک ارتباط‌گیری پرتکرار و هدف‎مند "مهدی پرپنچی"، نفر دوم بی‌بی‌سی فارسی، "ندا دهقانی سانیج" (همسر پرپنچی)، "پناه فرهاد‌بهمن" و "حنیف مزروعی" که جزو افراد شاخص فعال در این شبکه هستند، با نامبرده، حکایت از اقدامات گسترده و بعضا امنیتی وی دارد که به دلیل پاره‌ای ملاحظات خاص از انتشار آنها خودداری می‌شود.

بر اساس اقاریر نامبرده، وی علاوه بر همکاری با رسانه های جریان ضد انقلاب در اکثر اغتشاشات فتنه 88 حضور فعال و موثر داشته و اقدام به تهیه عکس، خبر، گزارش و ارسال آنها به این شبکه‌های ضدانقلاب کرده است.

از جمله نکات حائز اهمیت پرونده نامبرده، ارتباط‌گیری پیچیده و تبادل اطلاعات خاص و محرمانه کشور با برخی سرویس‌ها بوده است که به محض تکمیل پرونده و مستندات از طریق مراجع ذی‌صلاح اقدام لازم انجام خواهد شد.

 

 

4. آقای س.ک

س.ک 27 ساله ساکن تهران و دارای مدرک کارشناسی است. وی که مدعی است یکی از نخبگان مستندساز کشور است، قراردادهای کلان و متعددی برای تولید مستندات سفارشی و هدف‎مند شبکه بی‌بی‌سی منعقد کرده است.

نکته قابل توجه در پرونده نامبرده پیشرفت سریع وی در بدنه و ساختار پیچیده شبکه بی‌بی‌سی است که منشأ آن شهرت خاص به فساد اخلاقی و اصرار نامبرده برای توهین به مقامات عالی‌رتبه کشور ارزیابی می‌شود.

نامبرده همچنین از مرتبطین "کاوه مشکات"، از تهیه‌کنندگان برنامه نوبت شما، در بی‌بی‌سی فارسی است.

 

 

5. خانم ب.ه

نامبرده متولد 1362 در تهران و فارغ‌التحصیل رشته مددکاری است که در سالهای اخیر در فعالیت‌های رسانه‌ای اشتغال داشته است.

خواهر او با نام س.ه هم‌اکنون از خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی است که بسته های خبری قابل توجهی را نیز در ایام فتنه و در روزهای پس از آن تهیه و از بی‌بی‌سی پخش کرده است.

وی با توجه به جایگاه تثبیت شده خواهرش در بی‌بی‌سی فارسی بازوی خبری و رسانه ای موثری برای رسانه‌هایی مانند BBC و رادیو فردا بوده است.

نکته مهم در پرونده شبکه بی‌بی‌سی که قبلا نیز به آن اشاره شد، این است که این شبکه چگونه و با چه ساز و کاری با وجود نداشتن دفتر و خبرنگار رسمی در داخل ایران، معمولا در انتشار اخبار مربوط به ایران به روز عمل می‌کند؟

پاسخ این ابهام، در نحوه جذب و آموزش کارمندان بی‌بی‌سی فارسی نهفته است. اولین نکته‌ای که در آموزش‌ها پس از جذب و استخدام این کارمندان (که همگی از افراد فعال رسانه‌ای داخل کشور هستند) بر آن تأکید می‌شود، حفظ ارتباطات با فعالان و دوستان‎شان در داخل کشور است که آنها نیز از افراد فعال رسانه‌ای هستند؛ لذا از طریق این کانال ارتباطی علاوه بر آنکه مسیر برای جذب و گرفتن همکار در بی‌بی‌سی همواره باز می‌ماند، این رسانه خواهد توانست به صورت فعال به موضوع جمع آوری اخبار و اطلاعات پرداخته و همواره اخبارش در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گیرد.

گذشته از این موضوع، سیستم پیچیده جذب و آموزش در سرویس جهانی بی‌بی‌سی منوط به داشتن مهره‌های فعال در داخل کشورها است که در این زمینه نیز وی، یکی از این مهره‌های فعال به شمار می‌رود.

در پرونده نامبرده همچنین مستندات ارتباطات چشمگیر وی با رادیو فردا وجود دارد.

پس از تکمیل پرونده ب.ه و بازداشت وی، مدیران بی‌بی‌سی و برخی مدعیان دفاع از حقوق بشر و همچنین انجمن‌های سیاسی دفاع از حقوق روزنامه‌نگاران و خبرنگاران تلاش کردند با ایجاد جو کاذب روانی اینگونه وانمود کنند که نامبرده تنها به منظور اعمال فشار بر خواهرش که در بی‌بی‌سی فعال است بازداشت شده؛ در حالیکه پرونده نامبرده خود سرشار از دهها اتهام ضد امنیتی است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: به زودی در بیانیه شماره دو این مرکز اسناد و مدارکی دال بر ارتباطات سازمان یافته شبکه بی‌بی‌سی، با عناصر خود در داخل کشور منتشر خواهد شد که گویای عمق اشراف اطلاعاتی مرکز بررسی جرائم سازمان یافته بر فعالیت‌های جریان رسانه‌ای فتنه‌گران است.

طی روزهای آینده بخش اول از مستند رسانه‌ای این عملیات از رسانه ملی پخش خواهد شد.




      
<      1   2   3   4      >